آسمان‌های من

هر کجا هستم باشم، آسمان مال من است

آسمان‌های من

هر کجا هستم باشم، آسمان مال من است

آسمان‌های من

پیام های کوتاه

  • ۲ ارديبهشت ۹۲ , ۱۷:۴۷
    اودو!
  • ۳۱ فروردين ۹۲ , ۲۳:۳۶
    سلاح
  • ۲۶ فروردين ۹۲ , ۰۰:۴۱
    خواب
  • ۱۹ فروردين ۹۲ , ۱۵:۱۳
    کوپن

طبقه بندی موضوعی

بایگانی

آخرین مطالب

شیرین بیان

يكشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۳، ۰۶:۴۹ ب.ظ

در راه تبریز، میخوام برات خاطره تعریف میکنم. میگم مامانی ما کوچیک بودیم...

میگی: هر دو تامون؟!


----


خرداد سال پیش که با عموجان اینا رفته بودیم مشهد، شما میرفتی، میومدی میگفتی: تلام یا للام یا دلام یا همچین چیزی که یعنی سلام.

از پارسال تا هنوز، عموجان که از این سلام گویی های شما خیلی خوششون اومده ، هر وقت شما رو میبینن میگن تلام. البته به گزارش زن عمو و مامان، هر وقت شما رو هم نمیبینن میگن تلام. کلا از سر کار میان میگن تلام.

اون روز بی مقدمه، بدون اینکه تازگیا عمو جان رو دیده باشیم ، اومدی تو اتاق و گفتی تلام.

گفتم: سلام

عمو جان میگه تلام. اشتباهی میگه، منظورشه سلام!


----

خاروندید اومد!  (یعنی خارش گرفت!)


-----

دراز کشیدیم و داریم کتاب شعر میخونیم و میرسیم به اونجا که گوساله مادرش رو پیدا کرده:

بیا عزیز دل من  گوساله ی خوشگل من

خودت رو بیشتر میچسبونی به من و میگی: منم خوتگل شمام! (خوشگل)

-----

خیابون شلوغه و ما تو تاکسی.لاین  کنارمون چند ثانیه ای خالی میشه، میگی: اِ !  پُرِ ماشینا خالی شد! (یعنی خلوت شد.) 


----

داری صورت منو نوازش میکنی، میگی: مامانِ ناااز و ادامه میدی اله الناس...


---

از کنار باغهای اطراف مرند داریم عبور میکنیم. بوی باغ تو فضا پیچیده. میپرسی: بوی چی میاد؟

میگم: بوی خاک، بوی درخت

میگی: اینجوری که بوها قاطی میشه!


----

تو ماشین بابابزرگ داریم به محل احداث خانه روستایی بابا تو هوجقان. میگی: کجا داریم میریم؟

میگم: بابا بزرگ دارن یه ساختمون میسازن، داریم میریم اونجا.

میگی: این بابابزرگ؟

بله

دارن راننگدی میکنن که!

----

ماهیتابه دو طرفه ی مامان جون بزرگ چشمت رو گرفته.

اول میگی: مامان ما هم از این ماهیتابه ها بخریم

بعد یه راه بهتر به ذهنت میرسه: مامان جون بزرگ اینو بردارن، به ما هدیه بدن، ما ببریم خونمون، توش گوشت بریزیم، فلافل هم بریزیم، غذا بشه، بخوریم!


۹۳/۰۶/۰۹
رز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی